Par dvīņiem pastāv dažādi mīti un nepareizi priekšstati.
Kādi ir biežākie mīti par dvīņiem?31
Audzināt dvīņus (trīņus, četrīšus utt.) ir daudz grūtāk.
Ne vienmēr. Tāpat kā mīlestība, arī vecāku pūles un uzmanība nevar tikt izmērīta kvantitatīvi. Visiem vecākiem jāpiedzīvo izaicinājumi un smags darbs, audzinot bērnus.
Reizēm audzināt vienlaicīgi vairākus bērnus vienā vecumā (dvīņus, trīņus utt) ir vieglāk nekā pievērst nedalītu uzmanību bērniem, kuri ir dažādos vecuma posmos. Dvīņi ir dabiski sabiedrotie viens otram, turklāt šādā gadījumā mamma un tētis nemitīgi netiek izmantots kā rotaļu biedrs un izklaidētājs.
Dvīņus skolā vienmēr vajag atšķirt vienu no otra.
Lai gan skolu sistēmas var uzskatīt citādāk, nav pierādījumu, ka dvīņi nespēj mācīties un koncentrēties, ja tie ir vienā klasē, vai mācībās veicas labāk, ja dvīņi ir atšķirti. Patiesībā pēdējā laikā veiktie pētījumi pat uzrādījuši rezultātus, ka dvīņu atšķirtība var būt kaitīga izglītības pieredzei.
Katrs dvīņu pāris ir citāds, tāpēc, izlemjot, kādu mācīšanās sistēmu izvēlēties, jāapsver vairāki faktori, arī dvīņu savstarpējās attiecības un individuālais mācīšanās stils.
Dvīņi vienmēr ir labākie draugi.
Lai gan saikne starp dvīņiem ir unikāla un īpaša, dvīņi, trīņi utt. ne vienmēr automātiski kļūst par labākajiem draugiem. Viņi izbauda draudzību un attiecības arī ar citiem bērniem tieši tāpat, ja ģimenē piedzimtu tikai viens bērniņš.
Dvīņi vienmēr savā starpā konkurē.
Dvīņi mazākā vecumā tiešām var konkurēt, bet augot un attīstot savu individuālo identitāti, viņi vairs nejūt sāncensību. Protams, ir izņēmumi un tik pat labi dvīņi viens otru var atbalstīt un nekonkurēt savā starpā.
Vecākais no dvīņiem ir līderis un mazākais ir sekotājs.
Nē, tā nav. Dzimšanas kārtība nav saistīta ar dvīņu vai trīņu piedzimšanu. Tajās pāris minūtēs vai pat sekundēs starp bērniņu piedzimšanu nevar notikt nekas daudz, lai krasi ietekmētu bērnu personalitāti. Ja pirmais bērniņš izrāda līderismu, iespējams, tas ir vairāk saistīts ar vides ietekmi māmiņas puncī, nevis ar viņa dvīņa statusu.