Vakar ap pieciem Rīgas Starptautiskajā lidostā nosēdās Antonov An-124-100-Ruslan kravas lidmašīna - otra lielākā kravas lidmašīna (lielākā ir Antonov-225, kas nav ražota sērijveidā), kas ir arī otra lielākā sērijveidā ražotā lidmašīna pasaulē (lielākā ir Airbus-380 pasažieru lidmašīna). Šī tipa lidmašīnu ražošana uzsākta 1982.gadā un kopumā ir uzražotas 56 šāda tipa lidmašīnas. Pašreiz lietošanas kartībā ir apmēram 40 un tās tiek lietotas militāro un civilo lielgabarīta kravu pārvadāšanai Ukrainas, Krievijas, Apvienoto Arābu Emirātu un Lībijas operatoru flotēs.
Lidmašīnas dati:
Apkalpe – 6 cilvēki
Celtspēja – 230 tonnas
Garums – 68,96 metri
Spārnu plētums – 73,3 metri
Augstums – 20,78 metri
Spārnu virsmas laukums: 628 kvadrātmetri
Masa bez kravas – 175 tonnas
Maksimālā pacelšanās masa - 405 tonnas
Dzinēji – četri Ivchenko Progress D-18T dzinēji ar jaudu 229,5 kN katram
Maksimālais ātrums – 865 km/h
Tipiskais kruīza ātrums – 800-850 km/h
Lidojuma augstums – 12000 metru
Lidojuma attālums:
tukšam gaisakuģim – 15000 km
ar 40 tonnām kravas – 11500 km
ar 90 tonnām kravas – 7125 km
ar 122 tonnām kravas – 4325 km
Rīgas lidostā kompānijas “Ruslan International” lidmašīnā tika iekrauta 46 tonnas smaga gāzes turbīna, kas tiek sūtīta uz Buharu Kazahstānā. Kopš padomju laikiem Rīgas lidostā nebija veikta šādas smagsvara kravas apkalpošana.
Zemāk redzat minētās lidmašīnas bildes + mans video, kur redzams kā tā pamet Rīgas lidostu (sorry par kavalitāti - bija auksts un tehnika nebija līmenī ) kā arī ziņu video no youtube!!
Ceru, ka jums patiks! :)