local-stats-pixel fb-conv-api

MiG- 2925

171 1

Šis ir mans otrais raksts. Pirmais bija par MiG-29 lielo brālēnu SU-27 (http://www.spoki.lv/foto-izlases/SU-27-un-vina-comi/174725) Šinī rakstā sniegšu nelielu informāciju par Mikojana un Gureviča biroja lidmašīnu MiG 29 Fulcrum un jaunāko modeli Mig- 35 Fulcrum F . Šī lidmašīna ir viena no pazīstamākajām lidmašīnām pasaulē, kā arī viena no labākajām savā klasē. Lai gan MiG birojs ir izveidojis daudz citas interesantas un savam laikam un uzdevumu spektram lieliskas lidmašīnas kā piemēram MiG-17 , MiG-21 kā arī MiG 25, protams neviens nav perfekts un OKB Mig ir arī radījuši pilnīgu lidojošu miskasti MiG 23. Bet par šīm lidmašīnām ja būs interese būs cits atsevišķs raksts.

Vēsture.

Pirmā rosībā ap MiG-29 Fulcrum sākās 60 tajos gados. Kādā situācijā uz to brīdi atradās Padomju savienība jūs variet izlasīt manā pirmajā rakstā par SU-27 Flanker. Kura projekts paralēli tika virzīts tajā pašā laikā. Bet īsumā varu teikt ka MiG tika radīts kā vieglais iznīcinātājs ar mērķi nodrošināt sev pārsvaru gaisa telpā, vēlākās attīstības laikā tas spēja arī veiksmīgi uzbrukt mērķiem uz zemes. Taču tā galvenais uzdevums bija un palika radīt pretsparu F 16 un F 15, Jo Vecā grabaža Mig-23 kā pierādija Izraēlas un viņu mūžseno „DRAUGU’ Musulmaņu kara darbība, pret Jaunajiem Amerikāņu monstriem tas ir bezspēcīgs, tiesa MiG-23 viena priekšrocība tomēr bija pateicoties spārniem ar maināmo ģeometriju tas pie zemes spēja attīstīt ievērojamu ātrumu, neizkratot pilota iekšas un ekskrementus pa visu kabīni, atšķirībā no F 15 un F 16 kuri bija visai neparocīgi tāda veida sacīkstēs, bet nu saprotams ka nevienu īpaši neiepriecina fakts ka viņa lidmašīna ir laba tikai lai aizlaistos, un tas ka tā ir lēta un lielais kvantums ko Krievija saviem labajiem Modžehedu draugiem nosūtīja arī bija maziņš mierinājums. Kara gaitā gan tika izdomāti visādi varianti kā kaut cik efektīvi stāties pretim jaunajiem elektronikas monstriem, piemēram palielināja skaitu, uzlika labākas raķetes utt. Taču tas nemainīja faktu ka MiG 23 vienkārši nerullē un attiecību 1 : 3 notriektām lidmašīnām Ēbreju labā iespējams ka attiecība nav vēl dramatiskāka galvenokārt jāpasakās tomēr ir PSRS zenītraķešu komplektiem

Tas protams Lika svīst asins sviedrus arī visai PSRS valdošajai kliķei. Un tā 69 gadā tika oficiāli izsludināts konkurss. Kur MiGi dabūja pasūtījumu par jauna vieglā iznīcinātāja izstrādei. Kapēc ne smago variet lasīt manā pirmajā rakstā. Detalizēta Lidmašīnas izstrāde sākās 71 gadā un pirmais lidojums 77 gada 6 oktobrī. Jāpiebilst ka visi darbi notika pilnīgā slepenībā. 1982 gadā lidmašīnu saka ražot sērijveidā un 1983 tā tika pieņemta bruņojumā. Lieki piebilst ka visi darbi notika pilnībā slepenībā, lai slēptu MiG 29 patieso izskatu tam pat pielika plastmasas degungalu un vēl visādus atribūtu lai ASV spiegu satelīti nespētu dabūt precīzu lidaparāta izskatu. ASV spiegiem tā arī nebija īstas skaidrības par lidmašīnas izskatu līdz tas oficiāli tika pieņemts bruņojumā, arī par tehniskajiem parametriem īstas skaidrības nebija līdz pat aukstā kara beigām, tiesa pēc PSRS sabrukuma ASV pāris 29 migus atpirka no bijušajām Varšavas līguma dalībvalstīm, tīri izpētei.

Starp citu, bija arī mēģinājums nozagt šo lidmašīnu, 89 gada 24, maijā kad Gruzijā pierobežas airodromā pilots, kapteinis Aleksandrs Zujevs ar viltu ierīdija saviem kolēģiem torti kura bija izgreznota ar miega zālēm, kas protams tusiņa laikā tika atjauktas ar šņabi, kuru iemānīja protams bez viltus, kas pastiprināja efektu, rīta pusē, kad visi piečakarētie nabadziņi dusēja salda skurbulī, nodevīgā melnā avs metās uz vienu no MiG 29, taču šim ceļu aizšķērsoja sargs ar kuru pēc apšaudes pārbēdzējs tikai ievainots plecā, taču šim tomēr izdevās pacelt lidmašīnu turklāt veikt pikēšanu, ar mērķi iznīcināt otru lidmašīnu kas atradās jau uz skrejceļa, taču tikai sagadīšanās pēc, lidmašīnas ložmetējs bija noplombēts. Neskatoties uz visiem pārbēdzēja ķeršanas pasākumiem, pēc 10 minūtēm viņš jau nosēdās vienā no Turcijas lidlaukiem un pieprasīja sev politisko patvērumu. ASV protams mēģināja šo lidmašīnu iegūt, taču bez rezultātiem jo neizprotamu iemeslu dēļ Turcija tomēr izšķīrās atgriezt Krieviem nosperto lidmašīnu. Taču pārbēdzējs kļuva par ASV pilsoni un cik ir informāciju pat dabūja majora pakāpi, mēģināja vēlāk rakstīt memuārus taču tad gāja bojā aviokatastrofā.

Tehniskie parametri

(tas ir standarta variantam MiG 29, dažādām versijām tie mainās)

MiG-29 NATO kods Fulcrum PSRS/Krievijas Daudzfunkcionālais vieglais iznīcinātājs, mērķis nodrošināt pārsvaru gaisa telpā, spēj uzbrukt nelieliem mērķiem uz zemes un jūrā, jebkuros meteo apstākļos

Apkalpe 1 cilvēks vai 2 cilvēki mācību lidmašīnai

Lidmašīnas garums 17.3 metri

Spārnu izvērsums 11,36 metri

Lidmašīnas augstums 4,73 metri

Spārnu laukums 38.06 m2

Spārnu leņķis 42 grādi

Tukša lidaparāta masa 10900 kg

Normāla pacelšanās masa 15180 kg

Maksimāla masa 18100 kg

Apgādāts ar Diviem Klimova RD-33 Turbo reaktīvajiem dzinējiem Vilkme neforsējot 8500 kg

Maksimālais ātrums 2,25 Mach, Mazos aukstumos 1.25 Mach

Darbības rādiuss 1430 kilometri, ar vienu papildus tvertni 2100 km

Augstuma uzņemšanas ātrums 330 m/s

Bruņojums

Viens 30 mm GŠ lielgabals ar 150 šāviņiem

Ir 7 punktu uz kuriem var uzstādīt aviobumbas raķetes utt.

Arī šie lielumi ir bāzes versijai, gadu gaitā tie noteikti ir mainījušies. Intresanti, ka lidmašīnas dzinējs spēj darboties jebkuros ātrumos, tas nenoslāpst ārī pie 0 ātrumiem. Taču tam salīdzinoši ar citiem šo klašu analogiem dzinēja mūžs ir neilgs, sākumā tās bija tikai 400 stundas, piemēram F 16 tās ir gandrīz 1000. Un protams tā dūmošana, tā netikai spēlē demaskējošu lomu bet vienkārši besī mani :D

Un iemesls kāpēc ASV tik ļoti gribēja iegūt šo lidaparātu tagad ar ir skaidrs. Iespējams skatoties uz šīm krievu lidmašīnām SU -27un jaunākajām SU versijām un protams uz MiG- 29 esat ievērojuši ka lidmašīnas deguna galā netālu no pilota kabīnes atrodas Kārpai līdzīgs izcilnis, kas īstenībā bojā lidmašīnas izskatu, man tas neliekas stilīgi.

Taču tas ir OLS (Optiskā lokācijas sistēma) tas nozīmē ka lidmašīna spēj atpazīt mērķus pēc to izskata līdzīgi kā to darām mēs. Varu piebilst ka parasti lidmašīnām ir tikai RLS ( radio lokācijas sitēma) Lai gan sākotnēji tās darbības rādiuss ir visai neliels, piemēram pretinieka lidmašīnu tas spēja pamanīt 20 km attālumā, tanku un citu sauszemes tehniku 15km utt. Taču lai atklātu tālākus mērķus lidmašīna izmanto RLS, kas protams netuvu nav tik spēcīga kā lielajam brālēnam SU-27, taču tas arī nav vajadzīgs jo MiG 29 jau no paša sākuma tika būvēts kā iznīcinātājs, nevis pārtvērējs, lai arī daudz kas ir aizgūts no SU 27 un otrādi tādēļ arī šajā rakstā daudz nerakstīšu par tehnikas risinājumiem, to jūs varat palasīt pirmajā. Mērķa koordinātes tam tiek nodotas no zemes Lokācijas stacijām un te arī izpaužas OLS sistēmas pārsvars – proti, MiG 29 spēj mērķim piezagties to neapstarojot ar radio lokācijas sistēmu, (kā jūs jau ziniet, noteikti filmās arī ir redzēts lidmašīnās ir sensori kas spēj atpazīt šāda veida apstarojumu un nekavējoties izpildīt pretpasākumus) taču MiG spēj nomērķēt neizmantojot RLS, līdz ar to pretinieks nespēj izdarīt nekādus pret pasākumus. Tas arī darbojas efektīvi pret Stelth tehnoloģiju.

Skats nākotnē .

Uz doto brīdi izskatās kad MiG birojs ir atguvies no krīzes kas sākās uzreiz pēc PSRS sabrukuma, sakarā ar to ka Indija iegādājusies Krievijā ražotu Avio bāzes kuģi, tad arī ar lidmašīnu iegādi Indijai Lielas izvēles nav, jo lai piemērotu ASV vai Francijas Lidmašīnas Krievu bāzes kuģim, vai otrādi tas prasa lielus papildu līdzekļus, turklāt ASV ražotie analogi ir ļoti dārgi, taču Francija cik zināms savējos nelabprāt vēlas pārdot 3šajām valstīm, lieki piebilst ka to arī ierobežo ES birokrātija. Un ir tikai loģiski ka Indija izvēle krīt tieši uz MiG-29 un SU-30. Taču saistībā ar mūsdienu prasībām, arī Indiju interesē tikai modernākie iznīcinātāji līdz ar to arī MiG piedāvā stipri vien pārstrādāto MiG-35, lai arī apārāts izskatās līdzīgs savam priekšgājējam, taču izmaiņas ir ļoti pamatīgas, 2 reizes palielināts planiera lidojuma resurss, tajā izmantoti jauni kompozīt materiāli, kas vērā ņemami samazina Sigmu (par stigmu es jau pastāstīju savā pirmajā rakstā). Jaunie dzinēji ar regulējamu vektoru kā arī par 10 procentiem palielinātu jaudu un uz pusi palielināts arī to resurss, un tie kļuvuši mazāk rijīgi, kā arī lētāki un vienkāršāk apkalpojami, lai gan taisnības labad jāsaka ka tie vēl aizvien dūmo. Sadarbībā ar sukhoja biroju, ir iegūts spēcīgāks RLS. kā arī sadarbojoties ar (Nauchno izsledovatelskovo institūta precizionogo priborostrojenije) Kam interesē paši varēs iztulkot. Varu tikai pieminēt ka šis kantori ir specializējies uz kosmosa tehnoloģiju (Mērinstrumenti, sekošanas ierīces novērošana utt.) izpēti un izstrādi, ir uzlabota OLS sistēma. Principā tā ir pilnībā pārstrādāta. Tā spēj darboties mums redzamajā spektrā kā arī infrasarkanajā spektrā, tā ir pilnība sinhronizēta ar lāzera attāluma mērītājiem un mērķēšanas sistēmām. Tā spēj atpazīt mērķu siluetus. Respektīvi šis aparāts ir burtiski ir Iznīcinātāja acis. Turklāt darbības rādiuss ir palielinājies 2-3 reizes. Ka jūs noteikti jau nojaušat tad Stelth priekš šīs sistēmas ir kā vista bez spalvām, turklāt šī sistēma spēj atpazīt arī lidmašīnu, sauszemes tehnikas arī jūras tehnikas tipus. Vēl interesants fakts ir tas ka visi OLS Iluminatori ir veidoti no LeikoSafīra, kas ir otrais izturīgākais rūpnieciskais caurspīdīgais materiālas aiz mākslīgā dimanta. Uzstādīti sensori kas atpazīst arī lāzera starojumu, noteikt starojuma avotu un veikt pretpasākumus kā arī iznīcināt šo avotu.

Kopuma MiG ir darījuši visu lai izpatiktu jaunajam pircējam. Principā attīstības sistēmu viņi ir izvēlējušies to Pašu ko Su birojs, visu maksimāli izmēģināt uz vecajiem lidaparātiem pirms sākt jauna lidaparāta izstrādāšanu. Izstrādājot jaunu lidaparātu galvenais uzsvars bšot likts uz maksimāli ātrāku pretinieka lidaparātu atklāšanu, protams arī uz „neredzamību” taču cik var dzirdēt no Krievu un arī citiem pasaules gudrajiem prātiem tad stelth īsti neattaisno Sevi gan cenas gan arī mūsdienu straujās tehnikas attīstības priekšā. Vispār īsti par MiG plāniem par 5. Paaudzes iznīcinātāju radīšanu nav zināms, vienīgais paraugs ir Mig-44, tā projekts tika uzsākts 80 gadu beigās, taču katastrofālu naudas līdzekļu trūkuma dēļ to pārtrauca. Taču ir skaidrs ka būs jārada 5 paaudzes vieglais iznīcinātājs, un viss liecina ka tas tiek darīts, jo kā jau minēju tad 35. Modeļiem jau tagad ir daudz īpašību kas atbilst 5 paaudzes prasībām. Skaidrs ka tajā tiks bagātīgi izmantoti kompozītmateriāli, samazinātas lidojumu stundu izmaksas, bet par to atliek vienīgi minēt, sīkumam var pieminēt Su biroja izstrādājumiem ( piemēram Su 27 lidojuma stunda izmaksāja aptuveni 10 tūkstošhus USD jaunajam T50 tas būšot ap 2000 USD)

Secinājumi

1. Kad MiG-29 tika radīts tam bija viens galvenais mērķis būt labākam par F-16, un 80 jos un 90, gadu sākumā tas pavisam noteikti tā arī bija, ASV arī nesnauda un pilnveidoja savu lolojumu, un jau 90 gadu otrajaā pusē f 16 tomēr teorētiski bija labāks galveno kārt pateicoties elektronikai un avionikai, jaunām tuvās un vidējās darbības rādiusa raķetēm, taču tai pat laikā bija skaidrs ja lieta nonāktu līdz „Suņu cīņām” tad F 16 būtu nolemts, jo tuvcīņu testi ko ASV veica pēc PSRS sabrukumu parādīja ka attiecība 50:1 MiG par labu.

2. MiG par labu nenāk salīdzinoši liels avāriju daudzums, kas notiek Krievija armijas daļās, tās galveno kārt ir izskaidrojamas ar avioparka lielo vecumu, apkalpes personāla trūkumu, kā arī mazajām lidojumu stundām, kas ir atvēlētas lidotājiem.

3. Uzskatu ka lielā mērā MiG un ne tikai MiG biroju bet vispār kopumā visu Krivijas Avio biroju galvenā problēma ka pati valsts nespēj atļauties iegādāties jaunu tehniku, tas arī galvenokārt gremdē visu pasākumu. Lai gan jāteic ka pēdējo gadu Krievijas politika likusi sarosīties visai ieroču industrijai.

4. Un pats galvenais Izskatās ka Krievija visas savas kārtis liek tieši uz ātrāku un veiksmīgāku Stelth atklāšanu, jo cik spēju atrast materiālus visos kā galvenais jauno paaudzes lidmašīnu darbības virziens tiek minēts tieši radio elektroniskā kompleksa pilnveidošanā, protams tiek darīts viss lai lidmašīna kļūtu mazāk redzama pretinieka radariem, taču atīstīt sistēmu kas spētu atklāt stelth attīstīt ir daudz lētāk un ērtāk, turklāt mazāk ir jāupurē, piemēram manevrēt spēja utt.

Visiem lasītājiem varu pateikt tikai to ka šis raksta mērķis nebija pastāstīt cik MiG- 29 ir labs vai slikts, tie ir fakti ko es esmu atradis, un no tiem izdarījis secinājumus. Ja kādam ir vēl kāda informācija, vai manā rakstā ir kāda kļūda (ne gramatiska), ar prieku to ņemšu vērā. Raksta beigās būs pāris bildes un video, kur būs klāt pāris sīkāki paskaidrojumi.

Raksta beigās ir pāris Bildes un Video.





171 1 25 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 25

0/2000

A vel nav parspets amerikanu F22 RAPTOR???Ludzu pasakiet man loti interesanti,jo nesen redzeju video kur krievi sakot ka vinu uztaisis krutaku un letaku iznicinataju!!!Bet par rakstu liels,liels plus!!!+++

4 0 atbildēt

Parocieties Internetā un pamaklējiet ziņas par šitā brīnuma galveno kompjūteru. 16bitu sistēma, droši vien uz tranzistoriem... Es par to jūsmoju savulaik, kad Windows 3.11 vēl nebija uzrakstīts...

2 0 atbildēt

Paldies par rakstu :)

3 1 atbildēt

Es skola prezentaciju taisiju par MIG 35 :D

1 0 atbildēt

4. bilde - ko tu dirs, tās ir uzlīmes.

1 0 atbildēt

labsemotion

1 0 atbildēt

7. laikam bija Rafale. . . smukulīts - kukulīts =))

Ļoti interesanti tev raksti!! emotion

2 1 atbildēt

labs raksts emotion

2 1 atbildēt

👌

0 0 atbildēt

Lieta tāda ka par helikopteriem man ir pamaz zināšanu lai kau ko daudz maz intresantu uztaistu. Es protams varu atrast tos galvenos radītājus ielikt pāris bildes, bet vai tas bus prieksh jums intresanti? Es nedomāju gan, par lidmašīnām es vismaz pac kau ko zinu un nedaudz arī saprotu, un manuprāt arī raksts ir mazliet intresantāks. Bet Kamova helīši ir intresanta štele to nevar noliegt

0 0 atbildēt

uztaisi par Warthog .. tās foršas lidmašīnites..

1 1 atbildēt

esmu plucinājis nokritušu migu , gandrīz neko nevar noņemt , interesēja augstas kvalitātes radiodetaļas un vēl šādi tādi dārgi metāliņi . Ar dzīviem migiem saskare bija niecīga , 2x iestūmām angārā un vienu reizi atļāva ielūkoties pilota kabīnē , SEKRETNO , tā visi teica . Tādēļ ar interesi palasīju , +++ paldies .

0 0 atbildēt

6. bildē tie riteņi ratiņiem vieš uzticību :D

0 0 atbildēt

vispār 4 bilde :D ir tā kabīne kur izmēgina tosl idojumus nevis īsta lol :D 

0 2 atbildēt

A man nepatika ar migu lidot , paaraak leenu iet un neviena skaarienjuutiiga ekraana .Piepiipeetaaja arii nav un pelni jaaber uz griidas

0 2 atbildēt

tie pashi amerikanu razojumi tiaki uzlikta krievu marka :D taks pilnigi identiski ar amerikanu Phantom un M serijam

0 2 atbildēt
Que avatarsQue

uztaisi par f22 raptoremotion emotion emotion

1 3 atbildēt

6.bilde Tas dzinējs domāts gaļas malšanai? :D

0 2 atbildēt