Jau 11 gadu pēc kārtas konsultāciju firma Interbrand sastādījusi spēcīgāko globālo zīmolu topu, aplēšot to orientējošo vērtību. Firma apgalvo, ka rēķini tiek veikti pēc unikālas metodes, summējot dažādus aspektus, kuru vidū ir gan ienesīgums, gan prestižs. Runājot par prestižu: no pirmā simtnieka šogad pazudusi naftas kompānija BP Meksikas līcī notikušās avārijas dēļ.
Spēcīgākie zīmoli pasaulē.7
30
3
Coca-Cola. Zīmola vērtība - 70 miljardi dolāru.
Spēja pārsteidzoši ātri un elastīgi pieskaņot mārketingu reālajai situācijai, ko no tik milzīga "ziloņa" gaida retais. Ļoti aktīvi rosās sociālajos tīklos - Coca Cola ir 11 miljoni Facebook fanu un 100 000 sekotāju tviterī.
IBM. Zīmola vērtība - 65 miljardi dolāru.
Pēdējos deviņos gados kompānija gudri veikusi 108 stratēģiskus pirkumus un pārliecinoši iegājusi jaunattīstības tirgos.
Microsoft. Zīmola vērtība - 61 miljards dolāru.
Lai gan firmas ieņēmumus iedragāja finanšu krīze, tā prātīgi atteicās un pati "nogalināja" ne pārāk veiksmīgus produktus. Microsoft ir pasaulē aizvien izplatītākās datoru operētājsistēmas Windows ražotājs.
Google. Zīmola vērtība - 44 miljardi dolāru.
Idejas un vēriens ir iespaidīgs, un tam netruacē pat tādi klupieni kā paziņojums par aiziešanu no Ķīnas tirgus (cenzūras dēļ) un skandāls, ieviešot saziņas tīklu Google Buzz ( 176 miljoniem lietotāju aizskarts privātās informācijas neizplatīšanas princips).
General Electric. Zīmola vērtība - 43 miljardi dolāru.
Lielais konglomerāts, kas, šķiet, ir ielauzies visās jomās: inženierija, mediji, finanses utt., patiesībā ir zaudējis 10% vērtības, taču milzīgie resursi aizvien to notur pirmajā desmitniekā.
McDonald's. 34 miljardi dolāru.
Krīzes laikā nostiprināja pozīcijas, pārvilinot citu ēdināšanas uzņēmumu klientus ar "pieņemamu" cenu.
Intel. 32 miljardi dolāru.
Nav taupījuši naudu jaunu un uzlabotu procesoru radīšanā.
Nokia. 29 miljardi dolāru.
Vienīgie "neamerikāņi" saraksta augšgalā. Tiesa, gada laikā somiem kritums no 5. uz 8. pozīciju un vērtības samazināšanās par 15%. Nokia aizvien ir pasaulē pieejamākie tālruņi, taču firma nokavējusi ar sava viedtelefona versijas piedāvāšanu.