Šajā rakstā pasaules lielākās lidmašīnas - vairākas bildes un pie tām pievienots apraksts.
Pasaulē lielākās lidmašīnas5
63
0
Pasaulē pirmo vietu, tālu apsteidzot tuvākos konkurentus un uzstādot daudzus rekordus, neapšaubāmi ieņem ukraiņu ražojuma stratēģiskā transportlidmašīna Antonov 225 „Mriya” ar 600 tonnu maksimālo pacelšanās svaru, no kuriem aptuveni 250 t. sastāda krava. Ar šo lidaparātu uzstādīti 240 rekordi starp tiem ir: smagākā lidmašīna pasaulē, lielākā pēc izmēriem, kas lidojusi vairāk kā vienu reizi un smagākā viengabala krava, kas pārvadāta ar lidmašīnu
(tas bija 189 tonnas smags ģenerators kādai elektrostacijai Armēnijā. Tā tika radīta 1988. gadā speciāli padomju kosmosa kuģa „Buran,” kas bija analogs amerikāņu „Space Shuttle,” pārvadāšanai. Pagaidām ir uzbūvēta viena šāda lidmašīna, kas šobrīd tiek izmantota komerciālu kravu pārvadāšanai, kur tā ir ļoti pieprasīta. To izmanto gan privāti pasūtītāji, gan sabiedriskas organizācijas (sevišķi humānās palīdzības) un pat citu valstu valdības. Ņemot vērā pieprasījumu pēc šāda transporta 2006. gadā pieņemts lēmums pabeigt arī otru šī tipa lidmašīnu, kas stāv puspabeigta no pagājušā gadsimta 90. gadiem. Šo brīnumu mums Rīgā pagaidām diemžēl, nav gadījies redzēt. Par to, kā tas varētu būt un cik patiesībā šī mašīna ir milzīga spriediet pēc attēliem un video.
Reklāma
Reklāma
Reklāma
Godpilno otro vietu šajā sarakstā ieņem amerikāņu HK 1 „Spruce Goose” ,jeb „Egles Zoss,” kā to bija iesaukuši projekta kritiķi. Kāpēc par šo lidmašīnu Jūs neesat dzirdējuši? Droši vien tāpēc, ka vienīgā reize kad tā lidoja bija 1947. gada 2. novembrī un arī tad tā nepacēlās augstāk par 21 metru virs ūdens. Taču tai joprojām pieder rekords konstrukcijas augstuma un spārnu platuma ziņā, kur tā apsteidz arī An 225, taču maksimālais svars gan sastāda tikai trešo daļu no „Mriya” spējām. Ar 97,5 m. spārnu izpletumu tā joprojām ir lielākais pasaulē uzbūvētais hidroplāns. Lidmašīnas būve tika uzsākta 1942. gadā H. Hjūza vadībā un alumīnija taupīšanas nolūkos tā tika veidota no bērza finiera (no tā arī iesauka, lai arī neprecīza). Konstrukcija nebija diez ko veiksmīga un vēl jo vairāk laikmetīga, tāpēc darbs pie lidaparāta drīz pēc tam tika pārtraukts. Mūsdienās to var aplūkot Evergrīnas aviācijas muzejā Ohaio ASV, un Rīgā mēs to diez vai kādreiz ieraudzīsim.