Sāksim ar jautājumu - kas vispār ir SEO?
SEO (Search Engine Optimization) ir savas vietnes, raksta vai pat komentāra uzlabošana, lai meklētājvietņu (piem. Google) meklēšanas rezultātos raksts/vietne/komentārs atrastos augstāk. Piemēram, iesitot Googlē "blogeru iemaņas", pirmajā vietā ir mans pirmais raksts rakstu sērijā "Blogeru iemaņas palīdz spokiem" (es gan nezinu, kā ir pēc šī raksta ievietošanas).
Kāpēc jāsataisa SEO savam rakstam vai kam citam? Lai tavam rakstam pieplūstu vairāk skatītāju un līdz ar to plusu. Paskatīsimies kaut vai uz manu rakstu "Atšķirības". Pirmās stundas laikā to bija aplūkojuši 10 cilvēki, divi no tiem manu rakstu atrada Googlē.
Lasot šo visu, tev droši vien rodas jautājums - kā tad uzlabot SEO maniem rakstiem?
Dažreiz cilvēki veic SEO pat to neapzinoties. Taču tiem, kas to nav pieraduši darīt, ar laiku tas liksies tik viegli, kā izņemt pienu no ledusskapja vai ielogoties spokos. Tās tiešām ir dažas ļoti vienkāršas lietas.
Visu ar mēru
Atceries uz visiem laikiem - tava raksta lasītāji nepievērsīs uzmanību tam, vai tavs raksts ir pirmajā vietā googlē vai nav. Viņi nāk uzzināt informāciju, ko viņi vēlas uzzināt. Tādēļ nepieblīvē savu rakstu ar atslēgas vārdiem. Lai kādas SEO tehnikas tu izmantotu, atceries, ka tekstam jabūt salasāmam un noderīgam vai interesantam.
Atslēgas vārdi un frāzes
Ir mazi knifiņi, kas liek Googlei saprast, par ko tad īsti tavs raksts ir. Pirmais no tiem - ievieto atslēgas vārdus sava raksta virsrakstā, aprakstā un citur. Kā jau minēju augstāk, nekādā gadījumā nesaliec paŗāk daudz atslēgas vārdu. Turklāt meklētājlapām ļoti patīk formatēti teksti - vari atslēgas vārdus izcelt ar bold vai italic.
SEO taviem rakstiem
Tātad, ķeramies klāt!
Virsraksts – Taviem virsrakstiem nepievērš uzmanību tikai lasītāji – to dara arī meklētājlapas! Atslēgas vārdu/frāžu lietošana virsrakstos ir ļoti svarīga.
Apraksts – Tāpat kā pēc virsraksta, arī pēc apraksta spocēni no pirmās lapas izvēlas rakstus, ko lasīt. Arī meklētājlapas lieto aprakstuts, lai saprastu, par ko ir raksts. Aprakstam ir jābūt informatīvam, salasāmam un piesaistošam, tai pašā laikā tajā jāiekļauj galvenie atslēgas vārdi.
Linki – Iekļaujot savos rakstos linkus uz kvalitatīvām un populārām lapām nav nepieciešami, taču ir vēlams. Ievietot rakstā linkus uz YouTube, Facebook, Twitter, Vikipēdiju un citām līdzīgām lapām noteikti ir laba ideja, it īpaši, ja informācija linkos ir saistīta ar tavu rakstu.
Informācijas izvietojums – Ir viens noteikums. Nekad nepiebāz pilnu rakstu ar nesadalītu tekstu. Tas apgrūtina lasīšanu. Īsas un kodolīgas rindkopas ir daudz vieglāk saprotamas. Attēlu lietošana palīdz gan SEO, gan ļauj ilustrēt tavas idejas/mērķus, lai lasītāji labāk saprastu, par ko iet runa.
Tas arī šoreiz viss! Gaidat nākamo daļu!